Informacija koja se mesecima provlači kroz medije i društvene mreže i koju javnost uzima zdravo za gotovo - da je Srbija jedina zemlja u regionu u kojoj se ne može registrovati električni automobil, jednostavno nije tačna. Zabunu je stvorio i Istok Seljak, jedan od najzaslužnijih što će i naša zemlja biti uključena u elektrifikaciju koridora od Ljubljane, preko Zagreba i Beograda, do Skoplja, kada je prilikom postavljanja prvog superpunjača za električne automobile ispred Mašinskog fakulteta rekao da, nažalost, u Srbiji još nije moguće registrovati automobil na struju. Dilemu razrešava Dragan Škrnjić, direktor Eko-Kluba Srbija i organizator "Tesla relija", nadmetanja električnih i hibridnih vozila. Moguće ih je registrovati, i u Srbiji ima već više desetina električnih vozila, rekao je Škrnjić. Potrebno je samo da ta vozila, baš kao i sva druga s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, ispunjavaju određene uslove.
Informacija koja se mesecima provlači kroz medije i društvene mreže i koju javnost uzima zdravo za gotovo - da je Srbija jedina zemlja u regionu u kojoj se ne može registrovati električni automobil, jednostavno nije tačna.
Zabunu je stvorio i Istok Seljak, jedan od najzaslužnijih što će i naša zemlja biti uključena u elektrifikaciju koridora od Ljubljane, preko Zagreba i Beograda, do Skoplja, kada je prilikom postavljanja prvog superpunjača za električne automobile ispred Mašinskog fakulteta rekao da, nažalost, u Srbiji još nije moguće registrovati automobil na struju.
Dilemu razrešava Dragan Škrnjić, direktor Eko-Kluba Srbija i organizator "Tesla relija", nadmetanja električnih i hibridnih vozila.
- Moguće ih je registrovati, i u Srbiji ima već više desetina električnih vozila - rekao je Škrnjić. - Potrebno je samo da ta vozila, baš kao i sva druga s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, ispunjavaju određene uslove.
Osnovni uslov je, objašnjava, da vozila poseduju COC sertifikat. To je dokument koji izdaju ovlašćene evropske ustanove - laboratorije, kao dokaz da je automobil saobrazan evropskim bezbedonosnim, ekološkim i drugim propisima u vezi sa automobilima.
Elektromobila u Srbiji zasada nema u većem broju, zbog nemogućnosti pristupanja fondovima EU za subvencionisanje kupovine (koriste ih Slovenija, Hrvatska i druge, bogatije zemlje), ali i zbog slabo razvijene mreže punjača.
Kinezi
Prošle godine je najavljena montaža jeftinih električnih automobila iz Kine. Jedan od nosilaca projekta koji nije ralizovan bio je Dragan Škrnjić.
- Kupili smo od Kineza prvi kontingent elektrovozila za unapred poznate kupce, ali je kineski partner odustao od dobijanja upravo COC sertifikata, pa je projekat odložen - kaže Škrnjić.